Yangon

9 maart 2013 - Rangoon, Myanmar

Mingalaba,
Om 8 uur vertrokken met twee Duitse mannen, die ook in ons guesthouse zitten, met de boot naar het Inle meer. Van ons guesthouse loopt een kanaal van ong. vier kilometer naar het meer.
Onderweg kom je veel bootjes tegen van mensen die aan het meer wonen en naar de markt gaan. Eerst een zilversmederij bezocht, daarna houtsnijwerk, sigaren maken enz. Bij een weverij haalden ze hele dunne draadjes uit de stengel van een lotusbloem. Dit is de enige plek waar dat soort lotusbloemen groeien. Heel apart. Het lijkt net zijde. Onderweg bij een restaurant lekker lunchen en weer verder. Op naar de tempel van de springende katten, helaas de katten springen niet meer, slapen alleen maar. Ook bij de Phaung Daw U Kyaung pagode geweest. Dit is een van de heiligste pagoden van het land. Er staan vijf boeddhabeelden uit de 12de eeuw. In de loop der eeuwen hebben gelovigen er zoveel bladgoud op de beelden aangebracht dat ze onherkenbaar zijn geworden en op een klomp goud lijken. Mogen alleen mannen goud op plakken. Ook de drijvende tuinen bezocht, zijn smalle langwerpige stukjes land gemaakt op waterhyacinten, daarover zand en voilà, een drijvend stukje land wat op z'n plek wordt gehouden door stokken. Het wordt bewerkt vanuit een bootje. We zagen tomaten, komkommers en een soort van courgette, maar dan veel groter. Rond half vijf bij een huis op palen in het meer aangelegd om lekker even te zwemmen. Nog even genoten van de zonsondergang en terug naar ons guesthouse. Het was een leuke dag maar ook erg toeristisch. Af en toe een file op het water bij de bezienswaardigheden.
We hebben hier een fijne tijd gehad, heerlijk relaxt en een gezellig guesthouse.
Woensdagmiddag om 17.00 uur met de nachtbus naar Yangon, onze laatste bestemming.
Als jullie je afvragen waarom we steeds de nachtbus nemen. We komen dan vroeg in de ochtend aan en hebben zo meer kans op een goed hotel of guesthouse. Als je in de namiddag aankomt heb je weinig of bijna geen keus. Ook geprobeerd van te voren een hotel telefonisch te boeken, wat niet lukte. Vanuit het busstation in Yangon met een Oostenrijkse vrouw een taxi genomen en naar het hotel wat we uitgezocht hadden, VOL. Op naar het guesthouse waar zij naar toe wilde.
Gelukkig daar een kamer gekregen. Bleek een goede keuze te zijn. Het is hier erg gezellig en een lekker sfeertje. Die dag een beetje rondgewandeld in de stad, geen hotel te zien, dus geluk gehad. Het is wel weer wennen om in een grote stad te zijn. Yangon is een grauwe en best wel armoedige stad met een paar belangrijke bezienswaardigheden. Meer daarover de volgende keer.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jenneke:
    9 maart 2013
    Hoi Elly en Jack,

Ja, de nachtbus pakken, om een slaapplaats, en dan nog
    mazzel hebben.
    Is dit nu jullie laatste bestemming?
    Geniet ervan en we horen graag hoe het jullie vergaat.

Groetjes,

John en Jenneke
  2. Ria:
    9 maart 2013
    Bedankt voor het mooie verslag, ik kijk er steeds naar uit en geniet er heel erg van.
    Enne.....van harte gefeliciteerd met Tim.
    Knuffel X.