Kandy.

9 februari 2016 - Kandy, Sri Lanka

Hoi,
Kandy is de tweede grootste stad van Sri Lanka met ong. 250.000 inwoners en is best wel een drukke en lawaaierige stad. Gelukkig zaten we buiten de stad in de bergen.
We hadden weer een fijn guesthouse, 10 min. lopen naar het centrum.
Aangezien het guesthouse boven op een heuvel ligt was naar de stad lopen wel prettig maar terug de berg op minder. Kost wat zweetdruppels.
In Kandy de tempel van de tand bezocht. Een van de drie overgebleven tanden van Boeddha ligt daar in een reliekhouder die bestaat uit 6 gouden koffers in de vorm van een Dagoba die allemaal in elkaar passen en hoe kleiner de koffer hoe rijkelijker hij is versierd. In werkelijkheid zie je dus niet veel, het gaat hier vooral om de sfeer. Kandy heeft ook een grote markt waar je veel specerijen kunt kopen.
5 Kilometer buiten de stad ligt de botanische tuin. De plantentuin werd in 1821 aangelegd, beslaat 60 ha. en is een van de beroemdste botanische tuinen ter wereld. Ook leven in het park duizenden vleermuizen, eigenlijk zijn het vliegende honden. Spanwijdte vleugels is wel 60 centimeter. Ze hangen daar allemaal in de bomen. Geweldige stank produceren ze.
Kandy is een leuke stad om te bezoeken.
Onze volgende bestemming is Ella op 1100 meter hoogte. Dat moet je volgens de reisgidsen  met de trein doen want het is een van de "mooiste treinreizen" van de wereld.
Groetjes

1. Hans:
    9 februari 2016
    Schitterende foto's en verhalen. Prettige vakantie verder.
  2. Jolanda de Vos:
    10 februari 2016
    Mooie foto's weer zeg. Dat is dubbel en dwars genieten zeg .