Ella

13 februari 2016 - Ella, Sri Lanka

Hoi,

Op naar Ella met de trein.
Je kon niet reserveren dus s'ochtends om 8 uur tickets gekocht voor de trein van 8.47 uur. Wat 'n drukte. Hadden al gehoord dat het een beetje (veel) een gekkenhuis is om een plaats te bemachtigen. Dat lukte dus mooi niet. Maar na een half uurtje komt de conducteur en brengt ons naar nog vrije plaatsen. De rit duurt zes en een half uur over een afstand van 133 kilometer!!!!!  We hadden een kaartje 2de klas en dat koste 250 roepie p.p. is €1,80, maar je hebt voor "dat geld" dan ook adembenemende uitzichten.
Hij rijdt door de bergen, langs afgronden en veel, heeeeeel veel theeplantages.
Veel mensen hebben dus de hele reis moeten staan. Wij zaten bij een aardige Sri Lankaanse familie, waar we gezellig mee konden kletsen. In de trein komen ze met eten en drinken langs, prima geregeld.
Het was een mooie rit maar om nu te zeggen " een van de mooiste van de wereld" is volgens ons wat overdreven.
Ella is maar een klein dorpje met veel packpackers en een prachtige natuur.
De volgende dag de Little Adam's Peak beklommen voor een geweldig uitzicht.
De weg omhoog liepen we door theeplantages waar er daar veel van zijn.
De omgeving is erg groen en bebost met af en toe een waterval.
Hier zijn we maar 2 nachten gebleven en dat was genoeg want verder valt er niets te beleven.
Van hieruit de bus genomen naar Mirissa aan de kust. Maar de volgende keer daar meer over.
Groetjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willie en Wilma:
    13 februari 2016
    Wat een prachtige natuur, de foto's zijn natuurlijk ook erg mooi.
    Nog veel plezier.
  2. Ria:
    14 februari 2016
    Wat een beleving, te mogen reizen in zo'n mooi gebied.
    Bedankt dat we mogen meekijken.
    Lieve valentijnsgroet X
  3. Jolanda de Vos:
    14 februari 2016
    Wat een belevenissen weer... Prachtige natuur en dito foto's.... zo is het net of ik er zelf ook een beetje ben..... Xx