Mirissa

14 februari 2016 - Mirissa, Sri Lanka

Hoi,
Met de bus in vier en een half uur van Ella naar Mirissa.
Mirissa is maar een kleine badplaats en tevens ook een vissersplaats
Het strand is hier niet zo breed en de zee is vrij ruw, flinke golven.
Op het strand allemaal restaurants. Dus iedere avond dineren bij kaarslicht op het strand.
Je kunt wel merken dat het hoogseizoen is, veel hotels volgeboekt.
Toch nog iets gevonden, met airco, is hier zeker nodig.
Er is een hoge vochtigheid en de temperatuur is behoorlijk hoog.
Aan het strand op een ligbed onder de parasol en met een drankje is het wel uit te houden.
We zijn een dagje naar Mattara (20 km.) geweest, best een grote stad met 2 Hollandse forten waarvan de kleinste het mooiste is. Goed gerestaureerd. Binnen ook een museum met voorwerpen, munten etc.
Ook een dagje naar Waligama (5km.) geweest. Een leuk klein dorp. Hier komen de toeristen om te gaan golfsurven. Leuk om te zien.
We zijn hier nu 5 dagen en gaan morgen naar Unawatuna, ong.1 uur met de bus. Benieuwd hoe daar het strand is. Ook daar hadden we weer moeite om iets te vinden, maar toch gelukt.