Sukhothai

13 februari 2013 - Sukhothai, Thailand

Sawasdee, vanuit Sukothai een kort verslag. Aangekomen bij het guesthouse waar we het in het vorige verslag over hadden, bleek een tegenvaller te zijn. Vijf jaar geleden was het er geweldig en nu was de hele zaak verpauperd. We hebben nog wel even lekker gezwommen en toen op de fiets naar het dorp. Daar meteen een ander guesthouse gevonden, wel zonder zwembad, maar je kunt niet alles hebben. Twee dagen een fiets gehuurd en zowel de binnenstad, historisch park, alsmede de watjes er omheen als de lokale bevolking bezocht. Van 1238 tot 1376 fungeerde de stad Sukhothai als de hoofdstad van Thailand, vandaar de fraaie ruïnes die zijn ondergebracht in het historisch park. Het is een van de meest bezochte archeologische vindplaatsen in Thailand. Vandaag bustickets voor morgen gekocht naar Ayutthaya. Dit was het dan, kort maar krachtig. We hebben ook genoten van jullie carnavalsfoto's op facebook.

1. Jenneke:
    13 februari 2013
    Hoi elly en jack,

Jammer dat het verblijf wat tegenviel, maar toch nog een
    Andere slaapplaats gevonden.
    Op naar het volgende avontuur.
    Geniet ze, groetjes,

John en Jenneke
  2. Ria:
    14 februari 2013
    Ha, rugzakjes.
    Zeker jammer van ons mooie plekje in Sukhothai. Maar gelukkig staan jullie er niet lang bij stil .... Hele bekende foto's daar, prachtig.
    Vandaag Ayutthaya, ik ga in gedachte mee.
    Groetjes X