Ayutthaya

17 februari 2013 - Ayutthaya, Thailand

Sawasdee, we zijn hier op het goede moment aangekomen. De chinese bevolking (twintig procent van Ayatthaya) vierde het chinese nieuwjaar, van 11 tot  16  februari. Overal live optredens van zang, dans en muziek. Zelfs ook nog een miss verkiezing. Erg gezellig. Ayutthaya is vernoemd naar Ayodhya, wat betekent onoverwinnelijke. De stad werd opgericht in 1351 nadat in  Lopburi de pokken waren uitgebroken en werd een hadelsroute tussen India en China. De stad wordt omsloten door drie rivieren en is daardoor bijna onneembaar . Leuke bijkomstigheid, ook de V.O.C. heeft hier een handelspost gehad. Export van specerijen, rijst, hout en huiden. In 1767 kwam er een abrupt einde aan de 400 jaar gouden tijdperk. De afgelopen dagen weer een fiets gehuurd en vooral de wijken buiten de rivieren bekeken. Indrukwekkend hoe de lokale bevolking leeft tussen de voor ons rotzooi. s'Avonds een terrasje bij de muziek. Morgenvroeg nemen we de trein naar  het airport Don Muang van Bangkok, ongeveer 60 kilometer, om vandaar te vliegen naar Mandalay in Myanmar  (Birma). We zijn erg benieuwd wat ons daar wachten staat, geen mobiele telefoon verbinding en weinig tot geen internet. Ook geen pinautomaten, dus betalen en of wisselen met onze meegenomen dollars. De reacties van mensen die we tot nu toe gesproken hebben is erg positief. Het wordt afwachten wanneer we weer een verslag kunnen sturen. We vliegen morgen om 11 uur. ong. twee uur vliegen. Spannend!!!!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    17 februari 2013
    Idd spannend, op naar Myanmar. Ben benieuwd of we nog iets te zien/lezen krijgen op de blog. Geniet er van
  2. Anja kauffeld:
    17 februari 2013
    nou heel veel plezier en succes met deze volgende onderneming,we horen er vast nog wel wat van.
    groetjes anja
  3. Ria:
    Spannend, geniet er van. XXXX
  4. Gerrit Dijks:
    18 februari 2013
    Sterk zeg. Bij 3 op reis waren ze gisteren ook in Mandalay in Myanmar. Een beetje beeld heb ik er dus van.
    Veel plezier daar.