Khon Kaen

31 januari 2013 - Khon Kaen, Thailand

Sawasdee,

De busreis van Phimai naar Khon Kaen (155 km), is vlotjes verlopen en hebben we in 3 uur tijd afgelegd. De stad ligt geografisch gezien in het centrum van Isaan. Het is een moderne stad met een groot shoppingcenter en eersteklashotels. We hebben hier een leuk hotel gevonden. Er zijn hier alleen niet veel bezienswaardigheden, alleen een moderne pagode van negen verdiepingen Wat Nongwang Muang Kao en het provinciale museum. De stad staat in het teken van de dinosaurussen en zijde. Er is 80 km. hier vandaan een skelet van een dinosaurus gevonden. Het bleek ong. 120 miljoen jaar oud te zijn en daarmee de oudste ooit gevonden. Hier zie je overal struiken in de vorm van een dino geknipt. Al met al met al is dit een relaxte stad met veel eet en drinkgelegenheden. Morgen of overmorgen willen we verder trekken naar de Mekong. We hebben wat Engelsen ontmoet op een terras en die vertelden ons dat        het daar erg mooi en leuk moet zijn. We gaan dan naar het stadje Nong Khai. Veel   toeristen steken hier de grens over naar Laos. Nog even lekker wat drinken en dan  naar bed.

1. Marja:
    3 februari 2013
    Dank je Elly en Jack, voor de smakelijke foto's. Mijn eetlust is opgewekt (niet dus!!). Maar geniet ervan!!