Chiang Khan

7 februari 2013 - Chiang Khan, Thailand

Sawasdee. We hebben besloten om naar de westkant te gaan naar het plaatsje Chiang Khan. Geïnformeerd welke bus we moesten nemen. Het blijkt een lokale bus te zijn. Dus geen airco en weinig ruimte. Om half acht zijn we vertrokken. Het tempo ligt niet hoog omdat hij overal stopt om mensen op te pikken. Twaalf uur, lunchtijd, 1 uur pauze voor de chauffeur. Bij Ban That moeten we uit de bus omdat hij de andere kant uitgaat als wat wij moeten. Daar nemen we een songthaew, open busje met twee tegenover geplaatste banken achterin, om de laatste 20 km. af te leggen van de 240 km. In het plaatsje blijken veel hotels en guesthouses vol te zitten, alleen de kamers zonder airco en badkamer op de gang zijn nog vrij. Dat dus niet!!!! Verder gezocht en een kamer met airco en badkamer bij een Thaise familie gevonden. Niet al te groot maar wel schoon. Het converseren gaat hier met handen en voeten en de vertaler op de ipad (handig). Onze kamer kijkt uit op de Mekong en het uitzicht is prachtig. Verder is dit een heel rustig dorpje met wel volop terrasjes en eetgelegenheden. Hier zijn ook maar weinig westerse toeristen, ook leuk. De wifi hebben we van de buurman gekregen. Vandaag zijn we gaan fietsen om de omgeving te bekijken. Verschillende kleine dorpjes bezocht          waar ze leven van kokosnoten. Deze plaatsjes zijn echt authentiek met veel teakhouten huizen en zeer vriendelijke mensen. Deze omgeving is echt de moeite waard en erg in trek bij de Thaise bevolking die hier ook op vakantie gaan. We hebben ons hier goed vermaakt. Morgen trekken we verder naar het plaatsje Loei 50 km. Hier vandaan.

1. Jenneke:
    7 februari 2013
    Hoi Elly en Jack,

We genieten van jullie reisverhalen en mooie, leuke foto,s.
    Heel veel plezier en tot horens.Groetjes, John en Jenneke xxxxxxx
  2. Bert Verlaek:
    7 februari 2013
    Hoi... de Mekong is volgens mij wel jullie ding... Staat ook op ons programma komende zomer... We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen in dit gebied, foto's video's en verhalen etc.
    Een deel lezen we natuurlijk nu al... :-). Vooral blijven genieten van het land, de cultuur, het heerlijke eten en de ontzettend vriendelijke mensen...Blijf lachen in het land van de glimlach!